قدس آنلاین - یزد: مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان اشکذرگفت : مجموعه باغ حجت آباد وزیر جهت بهره برداری به سرمایه گذار بخش خصوصی تحویل گردید

مجموعه باغ وزیر حجت آباد جهت بهره برداری به سرمایه گذار تحویل شد

به گزارش قدس آنلاین از یزد، سیدمحمدجعفر میرجلیلی درخصوص این بنای تاریخی افزود: این مجموعه با قدمتی بیش از صد و چهل سال، متعلق به دوران قاجاریه می باشد که در سی کیلومتری شمال غربی شهر یزد، جنب ترانزیتی جاده تهران ـ یزد قرار دارد و شامل: باغ، عمارت، حمام، آب انبار، کالسکه خانه، بازارچه و کاروانسرا است.

وی تصریح کرد:  لازمه حفظ و نگهداری این بنا تغییرکاربری و واگذاری آن به بخش خصوصی به منظور بهره برداری بهتر است که در این راستا  بخشی از عملیات مرمتی بنا اجرا و قسمت های کالسکه خانه، عمارت شاه نشین، حمام تاریخی مرمت و باغ به صورت کامل احیا گردید.

میرجلیلی خاطرنشان ساخت: با وجود برخی مشکلات مالکیتی و حقوقی، واگذاری این مجموعه نفیس به تعویق افتاد اما پس از گذشت هفده سال و پیگیری انجام شده مشکلات مرتفع و بنای فوق آماده واگذاری به بخش خصوصی شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: قرارداد واگذاری مجموعه به مدت سیزده سال توسط صندوق حفظ و احیا بناهای تاریخی منعقد گردید که براساس آن مقرر شد سرمایه گذار بالغ بر بیست و هشت میلیارد ریال در مجموعه سرمایه گذاری کند و طی توافق انجام شده این سرمایه گذاری به مدت یک سال انجام و سپس باغ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

میرجلیلی در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به موقعیت این مجموعه و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب کشور این منطقه به یکی از نقاط پر بازدید گردشگری ـ اقامتی استان تبدیل شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.